Anatomia configuratiilor subiective
- 28-01-2003
- Nr. 153
-
Simona NASTAC
- Arte
- 0 Comentarii
Orice retrospectiva anunta un artist ajuns la maturitate, stapin pe mijloacele sale plastice, cu opera si cota – indiferent daca muzele il viziteaza pe cheiul Dimbovitei sau la poalele Timpei, la Brasov. Este si cazul graficienei Marcela Radulescu, a carei expozitie, deschisa zilele trecute la Muzeul de Arta brasovean, ne ofera – post festum – prilejul unor placute reflectii critice. Cele 90 de lucrari prezente pe simeze alcatuiesc un ansamblu ce reliefeaza, ca trasaturi definitorii ale artistei expozante: apetenta pentru experiment, usurinta de a mixa tehnicile, refuzul claustrarii in sistem ori in dogme stilistice, desenul sigur si, mai ales, curajul/curiozitatea de a proiecta pe sevalet noi forme si semnificatii posibile. Calitati rasplatite, de-a lungul carierei, cu aprecieri si distinctii importante: Premiul I la Simpozionul International al Artistilor de la Györ (Ungaria), Medalia de aur pentru desen la Festivalul International de la Mouscron (Belgia), premiul pentru grafica la Bienala „Ion Andreescu“ de la Buzau, sau premiul revistei Astra din Brasov pentru grafica de carte. Opera Marcelei Radulescu ia act de realitatea lumii, distantindu-se totodata de primejdia corespondentelor recognoscibile; propune (platonic) idei, pornind (muritor) de la imagini de ordin secund. Seria numita Spatii innobilate este, in acest sens, un prim si solid […]