Argument si Mod de intrebuintare

  • Recomandă articolul
„Scenariul – gen literar independent si baza ideologico-artistica a fiecarui film“, in primii ani ’50. „Scenariul – problema nr. 1“, in toti anii de dupa „obsedantul deceniu“, pina in cel „satanic“ (al anilor ’80) inclusiv. „Scenariul de film in criza“, in anii falimentului profesional si moral al sistemului nereformat, pina la zi, in 2005, cu ultimul Regulament al concursului de scenarii in curs de finalizare la neschimbatul CNC. Iata filiatia celei dintii dintre autoamagirile cineastului roman tipic. Si iata ordinea de idei fata de care publicarea unui text scenaristic scris de Lucian Pintilie este mai mult decit comunicarea unei performante individuale. Odata cu placerea in sine a textului, este un reper de mare relevanta pentru identificarea stadiului si cotelor reale ale peisajului inconjurator si, implicit, indemnul la o reformare, macar in ceasul al 25-lea, a conceptelor si sistemelor de lucru dominante in ansamblul productiei nationale de filme. Este, virtual, in trena intima a lecturii, un workshop scenaristic. – „Scenarist“ – o eticheta pentru literatorii din nomenclatorul PCR Inainte de 1990, era clar ca tam-tam-ul scenaristic functiona in logica dicteului stalinist din citatele puse in capul acestei coloane. Era asigurarea controlului textual al cenzurii asupra materiei altminteri inefabile a filmului si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }