Cercetarea, între concurenţă şi creativitate

  • Recomandă articolul
Instituţia care ar trebui să se ocupe, în România, de finanţarea cercetării în învăţămîntul superior (UEFISCDI) a anunţat, pentru 2014, după mai bine de doi ani de secetă investiţională, cîteva programe noi, destul de subnutrite ele însele. Din cauza lipsei de viziune a guvernului actual, în sistemul academic autohton nu au mai fost finanţate proiectele naţionale, universitarii de la noi fiind „lăsaţi să se descurce“. De exemplu, în ceea ce priveste proiectele de cercetare multidisciplinară, pentru echipe complexe, ultima competiţie a fost organizată în 2011, în vreme ce pentru proiectele exploratorii, pentru planuri ştiinţifice de amploare medie s-au primit finanţări, ultima oară, în 2012. Nu vreau să revin la dispreţul guvernanţilor pentru învăţămînt, în general, şi pentru performanţa academică în mod particular. Nici nu mai e cazul să reiau eternele discuţii despre fantomaticul 6% din PIB. Au fost discutate şi răsdiscutate problemele vestigiale ale subfinanţării universităţilor de la noi şi catastrofa ce rezultă din punctul de vedere al performanţei.   Cred că modul în care s-au derulat două dintre cele trei proiecte lansate recent, premierea rezultatelor cercetării academice şi, respectiv, premierea atestatului de abilitare, este simptomatic pentru viziunea (i)responsabililor din sistem. Felul în care s-au desfăşurat finanţările denotă o logică […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.

object(WP_Term)#12885 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }