Daca s-ar inlatura balastul…

  • Recomandă articolul
Oricine poate observa ca la Opera Nationala Bucuresti „se intimpla ceva“, se doreste o innoire a mijloacelor de expresie artistica, o improspatare repertoriala si, treptat, readucerea in circuit a titlurilor celebre in montari „de secol XXI“. La ONB se incearca si prin asemenea experimente (si) o „desprafuire“, atragerea publicului tinar. Un deziderat prezentat ca atare de catre directorul Catalin Ionescu-Arbore inca de la preluarea conducerii teatrului, concretizat deja in citeva productii de succes, precum Manon Lescaut, Decebalo, intr-un anume sens Cosí fan tutte, o tentativa de regie „mai altfel“ fiind Nunta lui Figaro si, recent, Trubadurul montat de Alexander Hausvater, regizor care astfel a abordat pentru prima oara in Romania o partitura de opera, dupa cele citeva de avangarda semnate in Canada. Invitarea regizorilor de teatru pentru a monta spectacole lirice este o practica mult uzitata in lume, si nu mai este o noutate nici la noi – un exemplu elocvent in acest sens a fost debutul lui Alexandru Tocilescu in aceasta lume atit de speciala (prin Faust, al carui succes a demonstrat ca… se poate), apoi al lui Alexandru Darie (al carui Don Giovanni nu a placut, insa, nici in anii ’90, nu place nici astazi); cazuri aparte au […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }