FILM. Moartea care priveste
Dupa Festivalul Filmului Britanic
- 18-11-2003
- Nr. 195
-
Carmen MEZINCESCU
- Arte
- 0 Comentarii
„Acest rau imens… de unde vine? Cum s-a infiltrat in lumea noastra? Din ce saminta s-a nascut? Cine ne ucide?“ (The Thin Red Line, Terrence Malick) Dupa ce anul trecut Festivalul Filmului Britanic ne-a facut sa descoperim Dog Soldiers, un simpatic horror facut cu foarte putini bani, dar cu multa energie, marea surpriza a editiei 2003 a fost un alt film low budget, Deathwatch (regia si scenariul: Michael J. Bassett), meditatie asupra raului in lume, deghizata (tot) in horror de serie B (in egala masura cerebral si visceral). Momentul temporal – Primul Razboi Mondial, marele razboi, pe nedrept mult prea putin mediatizat in comparatie cu faimosul WW2. Fara bomba atomica, fara lagarele mortii, fara orase in ruine, fara bravi piloti americani/englezi etc., chiar si fara spectaculoase scene de lupta, Bassett alege sa-si „concentreze“ personajele in spatiul labirintic al unei transee. Prin ceata si prin sirma ghimpata, cei zece supravietuitori ai companiei Y a armatei britanice ajung in siguranta aparenta a unei transee inamice, unde vor infrunta ceva mult mai puternic si mai infricosator. Cu exceptia primei secvente – un atac de noapte in urma caruia ajung in locul care ii va retine pe tot parcursul povestii –, razboiul nu mai […]