FNT internaţional. Tema războiului

  • Recomandă articolul
Una dintre nemulţumirile/sugestiile constante legate de selecţia FNT este că nu cuprinde mai multe producţii străine, aspect, într-adevăr, problematic, dar care, din punctul meu de vedere, este secundar. Fiind un festival declarat naţional, nu internaţional, mi se pare mai important ca, o dată pe an măcar, publicul bucureştean să aibă acces şi la producţia extrem de bogată din ţară. Este excelent să ai contact cu producţia din afară, dar mai întîi trebuie să înţelegi ce se produce în spaţiul teatral propriu şi, da, ar fi minunat să fie posibile ambele experienţe, dar de la un festival naţional de teatru, mă aştept exact la asta – la o reprezentare cît mai relevantă a producţiilor din ţară. În ceea ce priveşte invitaţii străini, prezenţa unei megaproducţii precum Războiul a compensat, pentru mine, lipsa unui program mai accentuat către internaţional. Încadrat, alături de Front (în regia lui Luk Perceval), o producţie Thalia Theatre din Hamburg, în tematica actuală a conflictului (armat sau nu), cele două montări au fost alese de Marina Constantinescu, selecţioner unic al festivalului, pentru că „trăim într-o lume tensionată unde tema războiului este una extrem de prezentă. Sîntem înconjuraţi de forme ale războiului, ale conflictului, terorii şi terorismului. Prezenţa lor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }