INTERSECŢII. Marcel Iancu la New York
- 02-10-2015
- Nr. 792
-
Michael FINKENTHAL
- Rubrici
- 1 Comentarii
Cu vreo două săptămîni în urmă (vineri 18 septembrie) a avut loc, la sediul ICR-ului din New York, o seară dedicată lui Marcel Iancu, prilejuită de vernisajul unei expoziţii de pictură şi grafică a acestuia. Lucrările, provenind din colecţia domnului Ştefan Benedict – ulei, grafică, litografii – au fost expuse pe culoarele şi în sălile institutului. Evenimentul era în prelungirea unei iniţiative a echipei condusă de doamna Doina Uricariu, lansată în primăvara acestui an, care a fosta gîndită ca o „serie de proiecte dedicate avangardei în literatură şi în artele vizuale şi relaţiei dintre avangarda românească şi cea internaţională“. Acest din urmă aspect era foarte important, după experienţa nu tocmai reuşită – şi asta nu din vina organizatorilor sau a criticului de artă şi a curatorului Igor Mocanu – din aprilie 2015. Cei care s-au plîns atunci că expoziţia de la ICRNY nu reprezenta cultura româna într-un mod onorabil, nu inţeleseseră pe semne natura excesului, fie el verbal sau grafic în mişcările de avangardă ale secolului trecut. Le comparau probabil cu cele ale politicienilor sau ale unor oameni de afaceri; unul dintre semnele distinctive ale lipsei de discernămînt (pentru a nu spune în modul cel mai direct, al prostiei) este […]
Este evident ca limbajul marii arte este universal!
Interesanta este aparitia coloniilor de artisti…Balcicul in anii 20-30, Ein Hood-ul lui Iancu in anii 60…pe cand in SUA mai multe la cca 1900…Care cu care are legatura?