Lublin. Identităţi, colective și artă românească
- 24-10-2014
- Nr. 745
-
Iulia POPOVICI
- Internaţional
- 1 Comentarii
Konfrontacje Teatralne (Confruntări teatrale) de la Lublin e un festival de lungă tradiţie la Lublin (Polonia), însă abia în ultimii ani a început să cultive, în programul lui, dimensiunea experimentală a artelor performative. Anul acesta, ediţia a XIX-a (ai cărei curatori au fost, la fel ca în 2013, Marta Keil şi Grzegorz Reske) a avut drept „teme“ creaţia colectivă, identitatea şi… România. Care teme, evident, s-au intersectat… Parallel, de pildă, e, în acelaşi timp, un spectacol românesc despre identitate şi o creaţie colaborativ-colectivă – însă ideea de collective e ceva mai complexă decît modelul de producţie din performance-ul semnat de kata bodoki-halmen, Lucia Mărneanu, Leta Popescu şi Ferenc Sinkó. E vorba despre construcţia în timp a unei arte poetice de grup, care se asociază auctorialităţii colective regăsite în Parallel, o practică de lucru extrasă din experimentalismul şi avangarda şaizecistă şi tot mai des întîlnită în zona inovatoare a artelor performative. Două spectacole cu adevărat unice (chiar dacă ambele datează de cîţiva ani) au „acoperit“ această dimensiune a creaţiei de grup: Gob Squad’s Kitchen (You’ve Never Had It So Good) al colectivului germano-britanic Gob Squad şi Testament al grupului berlinez She She Pop. Gob Squad’s Kitchen e un fel de […]
Prezenta mea la Lublin n-a avut nimic de-a face cu ICR. Curatorii m-au vazut la Trienala Ruhr si m-au invitat imediat. Am participat pe bani integrali polonezi. Eu sint un capitol special, ala care din 2012 nu colaboreaza in nici-ul fel cu aceasta institutie.
Asta nu ma impiedica sa ma bucur ca am fost alaturi de un lineup asa de tare (iulia, vava, geanina, brynjar, colectiv A) sau sa nu apreciez munca masiva si excelenta a Sabrei Daici