MUZICĂ. Don Giovanni de Mozart, din nou pe scena Operei Naţionale Bucureşti

  • Recomandă articolul
Cea mai recentă premieră de pe scena Operei Naţionale Bucureşti este Don Giovanni de Mozart. Spectacolul  face parte din încercările primei scene lirice a ţării de a-şi moderniza producţiile, urmînd firesc altor propuneri similare, dintre care amintesc Nevestele vesele din Windsor, Mefisto­fele sau mai recent O scrisoare pierdută. Prece­dentul Don Giovanni de pe scena ONB (1995) purta amprenta lui Alexandru Darie şi comentam atunci felul în care regizorul de teatru înclina balanţa către teatralitatea montării, alterînd uneori, prin prea multă mişcare, partea muzicală. Anda Tăbăcaru Hogea nu cade în această greşeală, respectul faţă de muzică este absolut, ceea ce nu înseamnă însă că regizoarea nu simte, nu crede sau nu acceptă realitatea că opera este teatru muzical. Modernizarea spectacolului de teatru liric Înainte de a intra în comentariul propriu-zis al spectacolului din seara zilei de duminică, 24 februarie a.c., îmi permit să scriu cîteva cuvinte despre o altă premieră Mozart, de astă dată pe scena Teatrului Real din Madrid. Este vorba despre opera Cosi fan tutte în direcţia de scenă a regizorului austriac de film Michael Haneke, cîştigătorul premiului Oscar pentru Cel mai bun film străin, pentru pelicula Amour, la marea festivitate ce a avut loc la sfîrşit de februarie […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }