MUZICĂ. O călătorie barocă

  • Recomandă articolul
La începutul unei primăveri bucureştene destul de bogate în evenimente muzicale, Stagiunea de Muzică Veche ne-a oferit cel de-al doilea concert al acestei ediţii pe 25 martie, la Cercul Militar Naţional. Ansamblul Gli Studiosi di Sebastiano (Raluca Enea, clavecin, şi Maria Petrescu, oboi baroc) şi invitaţii săi (soprana Cristina Voicea şi violoncelistul Ciprian Cîmpean) ne-au propus un program în exclusivitate händelian, intitulat – destul de criptic – „Călătorie“.    Iar dacă spectatorul a fost lăsat să citească ad libitum conceptul concertului, un lucru e clar: că programul ne-a plimbat cu succes printre stilurile regionale acumulate de Händel în propriile sale călătorii de tinereţe. În centrul programului au stat şase dintre cele nouă Arii germane (HWV 203-6 şi 209), asezonate cu interludii instrumentale extrase din primul volum de Suites de pièces pour le clavecin (HWV 433, 426 şi 432) şi din două sonate pentru oboi şi bas continuu (HWV 366 şi 357). Ca multe alte partituri de cameră baroce, Ariile germane lasă loc pentru mai multe formule interpretative posibile, cerînd doar o soprană, un instrument melodic (vioară, oboi sau flaut, în principiu) şi o partidă de bas continuu. Cu toate acestea, scriitura ariilor vădeşte în mai multe locuri un limbaj prin […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }