- Observator Cultural - https://dev.observatorcultural.ro -

O altfel de prefaţă la Festivalul „George Enescu“

De mai multe ediţii, Festivalul Enescu îşi deschide treptat programul unui repertoriu şi al unui tip de interpretare grupate adesea în jurul conceptului de muzică veche: e vorba despre baroc şi, într-o mai mică măsură, de muzica Renaşterii. A început în 2005, cu King’s Consort, a continuat în 2007 cu Jordi Savall, Fabio Biondi – cu a sa Europa Galante şi Freiburger Barockorchester, şi ni i-a adus în 2009, pentru prima dată, pe Les Arts Florissants, Les Musiciens du Louvre şi Il Giardino Armonico.   Într-un peisaj concertistic în care festivalurile de muzică veche, oricît de meritorii, rămîneau un experiment puţin mediatizat ori frecventat de critici, o mică revoluţie se desfăşura chiar pe scena Festivalului Enescu: neanunţată, neargumentată, pusă sub eticheta imprecisă a „Concertelor de la miezul nopţii“, dar animată de unele dintre cele mai emblematice ansambluri de muzică barocă din Europa. În ţările cu o tradiţie serioasă în domeniul muzicii vechi, şcoala interpretării barocului pe instrumente şi cu tehnici interpretative de epocă – adică ceea ce englezii au numit historically informed performance – a polemizat de timpuriu cu mainstream-ul muzicii clasice şi s-a disociat uneori violent de acesta, atît la nivel metodologic, cît şi la nivel instituţional, întemeindu-şi propriile […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici. [1]