TEATRU. Puterea şi obişnuinţa: scandaluri în jurul Festivalului Naţional de Teatru
- 02-07-2010
- Nr. 531
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
Genul epistolar – schimbul de scrisori publice vehiculînd, adeseori, amănunte foarte private – e noul mod de comunicare în teatrul românesc. De data aceasta, calul de bătaie e Festivalul Naţional de Teatru, care, în ultimii ani, a atins culmi nebănuite de nemulţumiri colective, întru nimic satisfăcute de încercările selecţionerei unice de a-şi „obiectiva“ alegerile. Pe 19 iunie, directorul Teatrului „Sică Alexandrescu“ din Braşov, regizorul Claudiu Goga, îi adresa Cristinei Modreanu, directoare artistică şi selecţioneră unică a Festivalului Naţional de Teatru (FNT), o scrisoare deschisă, în care – pornind de la neselecţionarea în FNT 2010 a spectacolului Puterea obişnuinţei de Thomas Bernhard (montat de Goga la Braşov) – chestiona relevanţa şi criteriile după care Cristina Modreanu şi-a alcătuit programul în cei trei de directorat (care se vor încheia în această toamnă). Criticul de teatru i-a răspuns pe 22 iunie, cu un fel de cronică pe scurt la Puterea obişnuinţei şi cu lista criteriilor de selecţie, publicată, de altfel, şi pe site-ul FNT; pe 23 iunie, scrisoarea a primit o altă replică din partea lui Claudiu Goga, care, cu această ocazie, atinge un grad mai ridicat de acuze personale şi oferă o interpretare extrem de critică a sus-numitelor criterii. Să le […]