TEATRU. Puterea şi obişnuinţa: scandaluri în jurul Festivalului Naţional de Teatru

  • Recomandă articolul
Genul epistolar – schimbul de scrisori publice vehiculînd, adeseori, amănunte foarte private – e noul mod de comunicare în teatrul românesc. De data aceasta, calul de bătaie e Festivalul Naţional de Teatru, care, în ultimii ani, a atins culmi nebănuite de nemulţumiri colective, întru nimic satisfăcute de încercările selecţionerei unice de a-şi „obiectiva“ alegerile.   Pe 19 iunie, directorul Teatrului „Sică Alexandrescu“ din Braşov, regizorul Claudiu Goga, îi adresa Cristinei Modreanu, directoare artistică şi selecţioneră unică a Festivalului Naţional de Teatru (FNT), o scrisoare deschisă, în care – pornind de la neselecţionarea în FNT 2010 a spectacolului Puterea obişnuinţei de Thomas Bernhard (montat de Goga la Braşov) – chestiona relevanţa şi criteriile după care Cristina Modreanu şi-a alcătuit programul în cei trei de directorat (care se vor încheia în această toamnă). Criticul de teatru i-a răspuns pe 22 iunie, cu un fel de cronică pe scurt la Puterea obişnuinţei şi cu lista criteriilor de selecţie, publicată, de altfel, şi pe site-ul FNT; pe 23 iunie, scrisoarea a primit o altă replică din partea lui Claudiu Goga, care, cu această ocazie, atinge un grad mai ridicat de acuze personale şi oferă o interpretare extrem de critică a sus-numitelor criterii. Să le […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }