TEATRU. Taieturi in carne vie
- 08-06-2006
- Nr. 324
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
– Teatrul German de Stat, Timisoara Opera de trei parale de Bertolt Brecht Muzica: Kurt Weill Versiune integrala Directia de scena: Victor Ioan Frunza Decorul si costumele: Adriana Grand Directia muzicala: Tibor Cári Cu: Boris Gaza, Georg Peetz, Simona Vintila, Ioana Iacob, Balázs Attila, Daniela Török, Christine Cizmas, Ovidiu Mihaita/ Dan Florescu, Radu Miodrag Vulpe, Ioan Codrea, Rares Hontzu, Andrei Hansel, Iosif Csorba, Alexander Halka, Enikö Benczö, Isolde Cobet, Dana Borteanu, Olga Török, Viorel Suciu, Horia Savescu, Andreea Nistor, Ines Stoianovici, Ferenczy Annamária, Olimpiu Vesa, Gabriela Kereszturi, Albert Bach s.a. Cu participarea Orchestrei Teatrului German de Stat De obicei, cadem de acord in a spune ca principala diferenta intre teatrul dramatic si teatrul epic trebuie cautata in sfera emotiilor. Prin „dramatic“, intelegem agitatie, miscari dezordonate, conectare directa si care atinge cu precizie. […] Prin „epic“, intelegem calmul, curgerea, o anume obiectivitate, o tonalitate golita de pasiune, un discurs pe care-l ascultam cu o excitare psihologica medie. (Bertolt Brecht, Ce e teatrul epic?) Opera de trei parale (am un sentiment ca traducerea titlului e cumva inselatoare) e textul care l-a facut celebru pe Brecht (scrisa in 1928, piesa rescrie The Beggar’s Opera, satira din 1728 a lui John Gay, tradusa de […]