Reforma invatamintului romanesc – aproape de bilant
- 26-02-2002
- Nr. 105
-
Mihaela SINGER
- ÎNVĂŢĂMÎNT
- 0 Comentarii
Daca despre reforma invatamintului romanesc s-a vorbit foarte mult, despre inceputul si sfirsitul ei s-a vorbit chiar mai mult. Din perspectiva profesionala, ne-am fi dorit o reforma proiectata pe termen lung (10-15 ani), in care la inceput una sau mai multe echipe de experti sa prezinte un proiect; din acest proiect fac parte neaparat scenarii posibile de realizare, cu avantajele, dezavantajele si riscurile fiecarei solutii propuse, etape, termene, posibilitati de aplicare si experimentare. Acest proiect este supus unei ample dezbateri, in care toti cei implicati – actorii, cum se mai spune – au posibilitatea sa se exprime (nu numai o minoritate galagioasa). In tot acest timp, factorul de decizie in politica educationala vegheaza ca procesul sa se desfasoare cit mai corect metodologic (administreaza resursele, implica toate fortele interesate, asigura echidistanta functionarilor, organizeaza dialogul dintre cadrele didactice, inspectorate, parinti, administratie locala etc.). Apoi intervin din nou expertii, isi revizuiesc proiectul in raport cu imaginea creata de impactul social, atentioneaza din nou asupra avantajelor, dezavantajelor, riscurilor diferitelor optiuni posibile, dupa care vine rindul factorului politic sa ia decizia. Acesta este constient de faptul ca decizia implica o proiectie pe termen lung, implica multe generatii de elevi si are consecinte carora o cu […]