Un concert memorabil

  • Recomandă articolul
Recentul concert simfonic gazduit de Filarmonica George Enescu a prilejuit reintilnirea publicului bucurestean cu unul dintre cei mai importanti sefi de orchestra de azi: francezul Alain Piris – a carui prodigioasa cariera este marcata atit de distinctiile internationale obtinute (dintre care mentionam Premiul I acordat la Concursul de la Besançon), cit si de frecventele colaborari cu renumite ansambluri europene. Avind o pregatire multidisciplinara (studiile sale muzicale fiind dublate de cele juridice), Alain Piris este si un foarte apreciat muzicolog, opera sa incluzind – in afara numeroaselor emisiuni realizate ca producator la Radio-France – si lucrari lexicografice de referinta, precum celebrul Dictionar de interpreti si de interpretare muzicala. In acest sens este semnificativ faptul ca multe dintre exegezele sale sint dedicate lui Enescu, Lipatti si Celibidache. Am facut aceste precizari deoarece concertul la care ne referim s-a impus – atit la nivel conceptual, cit si la cel al elaborarii sonore – prin cultura, prin elevatia spirituala a coordonatorului muzical. Astfel, in primul plan remarcam admirabila structurare a programului ce a cuprins capodopere ale romantismului francez: Uvertura operei Le Roi d’Ys de Edouard Lalo, Balada pentru pian si orchestra de Gabriel Fauré, Variatiunile simfonice pentru pian si orchestra de César Franck (in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }