INFO cinema
- 02-10-2001
- Nr. 84
-
Mihai CHIRILOV
- Arte
- 0 Comentarii
– Afi$$$e. Numarul pe august al revistei americane Premiere a ales 50 de postere de film, considerindu-le „the greatest of all time“. In capul listei este afisul semnat Saul Bass la Anatomy of a Murder al lui Otto Preminger (1959), urmat de cel realizat de acelasi la Vertigo al lui Hitchcock (1958). Ca hitchcockian/saulbassian convins, nu pot sa ma pling, insa multe din celelalte 48 nu cred ca sint chiar „the greatest“… Revista insasi distinge intre „disposables“ (=jetabile) si „collectibles“; in prima categorie as pune posterul de la Forbidden Planet, un film – paradoxal! – foarte „collectible“ din 1956 al lui Fred McLeod Wilcox, cel de la King Kong (1933), de la Young Frankenstein (1974) si chiar cel de la „cultissimul“ The Maltese Falcon (1941); nu ma dau in vint nici dupa afisul Odiseei spatiale: 2001, dupa cum cred ca multe dintre posterele unor filme vechi (vezi The Thief of Bagdad, Attack of the 50 ft. Woman sau Gun Crazy) au o valoare mai degraba muzeala decit strict estetica. Pe de alta parte, nu poti sa nu observi ca afisul lui Saul Bass la The Man With the Golden Arm al aceluiasi Preminger (1955) nu este decit pregatirea celui la […]