INFO teatral

  • Recomandă articolul
– Despre „mintea corporala“ pe un text de Heidegger. Studioul Toaca a organizat, impreuna cu Moving Academy for Performing Arts din Amsterdam, partenerul sau din 1998, un work-shop de doua saptamini, pentru actori si dansatori, condus de regizorul olandez Jan Langedijk. Tema exercitiului a fost miscarea, iar cele doua saptamini de studiu zilnic au avut ca rezultat doua reprezentatii cu titlul In.Locuire. Pentru prima oara cind regizorul se foloseste de cuvint in spectacolele sale, Jan Langedijk a ales sa porneasca de la un fragment din textul Construire, locuire, gindire al lui Heidegger. Plecind de la actiuni scenice concrete si de la citeva obiecte prozaice, destul de putine la numar, fara a fi adeptul unei metode riguroase, Jan Langedijk si-a propus sa le demonstreze actorilor ca un spatiu teatral se poate cuceri, construi si gindi cu ajutorul „mintii corporale“. Arhitectura scenica se creeaza astfel atit din „miscari concrete, cit si din miscari abstracte capabile sa arate cum gindeste corpul“. Interpretii aduc in fata publicului mai degraba un spatiu imaginar decit unul realist, un exercitiu de bun augur pentru tinerii nostri actori pregatiti indeobste pentru teatrul de factura psihologica: „In.Locuire se bazeaza pe naratiuni foarte abstracte, dar in acelasi timp pe actiuni […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }