Goncourt, Manet si Le Figaro

  • Recomandă articolul
Ultimul numar pe octombrie al revistei Le Figaro Magazine ofera o privire de ansamblu asupra unui important eveniment al toamnei culturale pariziene: expozitia Manet de la Musée d’Orsay. Pe linga superbele reproduceri ale Dejunului pe iarba si ale altor citeva capodopere ale precursorului impresionismului, in paginile revistei poate fi gasita o scurta prezentare biografica a lui Manet, care surprinde relatia lui tensionata si furtunoasa cu principalii reprezentanti ai ceea ce la vremea respectiva incepea sa se contureze ca impresionism. Conflictele cu Sisley sau Renoir sint deja binecunoscute, iar Degas este citat cu o anecdota legata de un anume incident. Nemultumit de portretul pe care Degas i-l facuse sotiei sale, Manet isi ia libertatea sa distruga o parte din tablou. Degas povesteste ca, dupa ce a constatat dimensiunile dezastrului, „am plecat de la el fara sa spun la revedere si recuperindu-mi tabloul. Ajuns acasa, am luat de pe perete o mica natura moarta pe care mi-o facuse cadou. Domnule – i-am scris – va inapoiez prunele!“ Prunele, precum si multe alte naturi moarte, sint expuse la Musée d’Orsay pina pe 7 ianuarie 2001. Le Figaro Magazine publica un consistent dosar privind premiile Goncourt. Ancheta are ca punct de plecare un sondaj […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }