Festival de arta efemera
- 07-11-2000
- Nr. 37
-
Alexandra TITU
- Arte
- 0 Comentarii
Un subtil joc de limbaj sustine programul Festivalului de arta efemera, care evolueaza din acest an sub genericul Maxima Lux. Prima coordonata, aceea a efemeritatii, se refera la relatia specifica dintre timpul estetic si timpul real, asa cum si-o asuma opera de arta contemporana. Legata printr-un amplu sistem de opozitii si complicitati cu strategiile unei civilizatii a consumului rapid de produse care include, spre deosebire de civilizatiile traditionale, si produsul cultural. Demersul artistic integreaza rapida perimare a semnificatiilor, atitudinilor si a solutiilor de expresie, de informare, de captare a interesului. Efemeritatea poate fi acceptata, desigur, ca sursa a unui dramatism intern al operei de arta, ca libertate fata de orice inchidere in sistem, ca inovatie si ca frivolitate. Este cimpul acelor produse artistice subsumate termenului deja caduc, de arte alternative. Vom pastra terminologia, nu din cauza provincialismului culturii zonale, in care fenomenele ajung la maturitate mai tirziu si deci se perimeaza intr-un alt ritm, ci fiindca el are calitatea de a reuni – de bine, de rau – un set de comportamente artistice destul de complex diferentiate pentru a solicita analize aplicate. Celalalt reper impune mai cu seama un cimp operational si o harta a referintei culturale, care pune la […]