DESIGN. Poemul, tipografic (V)

  • Recomandă articolul
Dublu design Volumele editurii Humanitas au fost de la bun inceput mai bine concepute si mai ingrijit executate decit ale altora; Humanitas e si una din primele edituri cu o prezentare vizuala cit de cit consecventa. O problema serioasa e insasi sigla: designul binecunoscut e redundant si greu de folosit la dimensiuni mici (iese adesea naclaita la tipar – Dublu CD). Sigla pare sa existe in mai multe variante nonfunctionale fara reguli clare de aplicare. Dar siglele sint o tema la care vrem sa revenim. Intre Dragostea*, volum publicat in 1991, si Dublu CD**, din 1998, diferentele sint clare – si mai mici decit ne-am fi asteptat. Formatul este identic – o consecventa binevenita, care se prelungeste si in designul paginilor. Primul are pe coperta o ilustratie pe care machetatorul incearca sa o apere de supraimpresiune – cu un rezultat modest: titlul smaluit si inghesuit in partea de sus a paginii linga numele autorului si sigla pierduta la subsol dau o coperta amorfa in ciuda ilustratiei vioaie. Pe coperta IV, o fotografie surprinzator de bine reprodusa a poetului – dar inundata de doua coloane de text aliniate una la dreapta si cealalta la stinga, tiparite una in rosu si alta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }