Werther la Opera Nationala

  • Recomandă articolul
Deschiderea stagiunii la Opera Nationala din Bucuresti a fost marcata, anul acesta, printr-o premiera in concert, formula destul de neobisnuita, menita sa onoreze o obligatie morala asumata in urma cu citiva ani, cind s-a dorit o coproductie cu un teatru liric francez pentru montarea lui Werther de Massenet. Concretizarea proiectului s-a tot aminat din varii motive, solutia finala fiind prezentarea acestei partituri in doua concerte. De altfel, acum nici nu mai exista la ONB vreun tenor care sa poata aborda rolul titular, cei care ar fi avut glasul si calitatile necesare nemaifiind angajati ai teatrului (tot din varii motive…). Lucrarea, foarte indragita de publicul primei jumatati a veacului XX, a fost prezentata la Opera bucuresteana prin anii ’30, avind-o ca protagonista pe celebra Florica Cristoforeanu, alaturi de solisti de marca ai teatrului, deveniti, la rindul lor, legendari. Astazi, publicul nu mai „gusta“ aceasta muzica decit in conditiile unei distributii exceptionale, ceea ce, la noi, este greu de realizat. Dovada este si faptul ca rolul lui Werther a fost interpretat de Keith Ikaia-Purdy, tenor pe care, angajat la Staatsoper Viena, l-a propus chiar directorul renumitei Opere, Ioan Holender, pentru concertele ONB. Un glas robust, poate prea metalic si rigid pentru fraza […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }