Petruska, de la marioneta de bilci la papusa mecanica
- 12-11-2002
- Nr. 142
-
Vivia SANDULESCU
- ULTIMA PAGINA
- 0 Comentarii
Daca am posibilitatea, revad un spectacol inainte de a-l comenta, ceea ce se intimpla rar atunci cind e in turneu. De data asta, am avut sansa de a-l vedea la Opera Nationala din Bucuresti, apoi la Opera Romana din Iasi si abia dupa al doilea m-am edificat. Compania „Melting Spot“ din Franta, „bazata“ la Villeneuve d’Ascq, s-a aflat in tara noastra in cadrul unui turneu prin citeva tari est-europene organizat de AFAA, prin intermediul Institutelor Franceze din orasele-gazda, printre care Cluj si Timisoara. La Iasi, prezenta ei s-a inscris in manifestarile editiei a XI-a a Galei dansului contemporan – forma prescurtata a Festivalului International de Creatie Coregrafica Eurodans din anii trecuti. Infiintata in 1994 de Farid Berki, compania are ca element central al demersului artistic confruntarea dintre universuri artistice diferite, in ideea ca „limbajul corpului nu are frontiere“. Istet joc de cuvinte (melting pot = ghiveci + spot = pata, eventual de lumina sau loc, eventual de joc). Cu o formatie tirzie in diverse tehnici de dans (clasic, jazz, contemporan, step, african), performer autodidact si amator de arte martiale, Farid Berki isi propune sa integreze dansul urban cu contemporanul si clasicul: „Visul meu nu este acela de a realiza o […]