Big Brother sau o noua religie media

  • Recomandă articolul
Stim ca cel care a pomenit mai intii sintagma Big Brother a fost George Orwell, in celebrul 1984, unde definea o societate cladita piramidal, pe principii totalitare. Exista intotdeauna un ochi vigilent care ne urmareste si acela nu este Dumnezeu. Nu e nici vreun semen al nostru si nici, intr-un caz mai fericit, asa-numitul „ochi al mintii“. E mai degraba un produs colectiv, un ochi al tuturor si al nimanui in aceeasi masura, materializarea unei constiinte bolnave, intotdeauna dispuse sa acuze. Lumea e imagine. Ecranul televizorului, al computerului, al telefonului mobil ne livreaza imagini – informatii fara de care n-am putea sa ne definim. De cite ori plonjam intr-un alt teritoriu, o facem prin intermediul ochiului. Fie ca e vorba de interiorul corpului, fie ca traversam o alta galaxie, ochiul e poarta, principiul calauzitor. Devenim clarvazatori pe masura ce ochii nostri se imbogatesc cu imagini. Ochiul creeaza valori. A devenit un organ autonom, independent de noi, in stare sa creeze si sa recreeze mediul inconjurator. Sintem dependenti de ceea ce stim, iar ceea ce stim e inregistrat pe retina. Nu stim daca toate aceste considerente au dus la nasterea emisiunii Big Brother, dar am putea afirma fara sa ne hazardam […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }