Freatica modernitatii

  • Recomandă articolul
Despre François Bernier se stia, la 1665, ca va fi editorul si succesorul lui Gassendi, ale carui opere se insarcinase sa le editeze. Dar in 1667 e deja la curtea mogula de la Delhi, unde ii preda pe Descartes si Gassendi invatatilor indieni. O lunga perioada a fost mai cunoscut istoricilor si orientalistilor, prin cele citeva volume de descriere a calatoriilor si a intrevederilor sale asiatice, decit unor filozofi – in sensul slab, sociologic al unui Beruf. Amanuntul explica, pe de o parte, ce se putea intimpla cu filozofia occidentala in secolul al XVII-lea, iar pe de alta, care a fost ecoul noilor solicitari, ecou care a marcat si reinvestit intreaga cariera a gindirii europene. Interesul pentru filozofia secolului al XVII-lea si, in general, pentru filozofiile modernitatii nu a fost si mai ales nu e, in colectivitatea internationala a cercetatorilor, unul pasiv si inert. Majoritatea trasaturilor filozofiei actuale pot fi interpretate (cel putin) si ca o continuare a unui travaliu articulat de problematica lui Descartes, Pascal, Newton, Leibniz. Ca despre fiecare filozofie s-ar putea spune la fel nu e decit una dintre erorile de istorie cu raspundere limitata. Splendoarea si mizeriile globalizarii provin din aceasta Europa care propulseaza, intre atitea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }