DANS. Festivalul „Enescu“ – si o sarbatoare a dansului

  • Recomandă articolul
Cu ani in urma, programul Festivalului International „George Enescu“ cuprindea cu regularitate citeva manifestari consistente de balet, companii invitate si spectacole pe scena Operei sau a altor teatre din Capitala. O vreme, acestea au disparut cu totul, apoi au revenit timid si sporadic: ultima data, in editia din 1995, Laurentiu Guinea, pe atunci in plina cariera internationala, aparea in Lacul lebedelor alaturi de Elisabeth Platel, danseuse-étoile a Operei din Paris. Si iata-l peste ani pe Laurentiu Guinea, in ipostaza de coregraf si regizor al unicului eveniment de acest gen din editia actuala, desfasurat la Teatrul National, catre sfirsitul marii sarbatori muzicale. Prin specificul sau, Gala este menita sa satisfaca o cit mai mare diversitate de gusturi – in privinta participarii, si a stilurilor abordate, avind ca numitor comun calitatea exceptionala a invitatilor. In plus, s-a avut in vedere si convocarea unora dintre balerinii romani cei mai cunoscuti, de-acasa si din strainatate. Avindu-l ca partener pe Ovidiu Iancu, Corina Dumitrescu a vibrat ca o vioara in cuceritorul Pas-de-deux de transhumanta, creat de Mihai Babuska pe muzica populara romaneasca. Intr-un limbaj neoclasic, pe o structura standard, dar colat pe tambal, drimba sau in ritm de geamparale, Mihai Babuska face o schita plina […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }