ARTE VIZUALE. Ciucurencu si hedonismul socialist

  • Recomandă articolul
Profesorul Oprescu, in monografia sa din 1962, ii face un merit (ceea ce, in ochii regimului de atunci, si era) lui Ciucurencu din faptul ca nu a fost absorbit de vreunul dintre „curentele ce-si disputau zgomotos si brutal intiietatea“. Cel mai probabil, intelectualul care a fost George Oprescu a scris acest lucru din motive de pasabilitate ideologica a textului. Este uimitor insa cum, intr-adevar, Ciucurencu n-a facut sensibile in operele lui de mai tirziu, postbelice, invataturile ce tineau de explorarea artistica, in anii ’30, nu numai la Paris (unde a fost bursier), dar si la Bucuresti, atunci, prin Brancusi, Militza Petrascu, Brauner, Iancu si Maxy, capitala a artelor. Aceasta constatare, mai putin perplexa intrucit mai explicabila, am facut-o si in fata operei lui Xu Bei Hong (care a fost expus la ONDEA in 1991), artist chinez al secolului XX care se bucura de o mare consideratie in tara natala intrucit a reusit sa picteze ca un occidental (din secolul XIX), caracterizat de un academism corect si rece. Desi fusese prezent in anii ’20 la Paris, nu se simtea in opera lui din acea vreme nici o influenta a ceea ce era mai important si mai de avangarda in plastica. Cam […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }