Eugen Radescu: multiplicat
- 28-09-2004
- Nr. 240
-
Vladimir BULAT
- Arte
- 0 Comentarii
Arta se confrunta deja de multa vreme cu problema multitudinii eu-lui. E o gaselnita a modernitatii si pare a fi o confruntare, in primul rind, a artistului (creatorului) cu sine insusi. O tensiune cu propria imagine, dar si cu interioritatea ascunsa. Problema dublului tine si ea de acest „nod problematic“. Cind gindesti eu-l si sinele, se naste simultan un univers semantic foarte lax. Cum poti sa faci vizibil acest univers bipolar? Relatia dintre fotografie si oglinda a fost posibila tocmai din perspectiva acestei dorinte. Ambele capteaza. Dar oglinda mai si respinge, metamorfozeaza. Eugen Radescu a folosit aceste „instrumente“, unelte „multiple“, pentru a se re-prezenta. Fire narcisista, introvertita, ascunsa, neconventionala, histrionica, artistul face un act deschis de autoanaliza. Il vedem autocontemplindu-se, adesea ironic, in fata oglinzii. Spectatorul insusi, prin empatie, devine o oglinda. Radescu parca vrea sa afirme ca ipostazele unui autor depind, uneori, si de cel care priveste. De perceptia lui. Autorul propune, spectatorul citeste. Pare un truism, dar in esenta nu e. Me_series este o prima tentativa a lui Radescu de a investiga „nebunia“ interioara, obsesiile, imaginatia, dorintele, dar si meandrele, nu lipsite de tensiuni, ale relatiei dintre identitatea artistului si receptarea acesteia in spatiul public. Ea se inscrie […]