Te(c)stul muzical. Un nou sponsor pentru ignoranta romanilor

  • Recomandă articolul
In Romania nu au existat niciodata suficienti bani pentru cultura. Daca interbelicii credeau ca artistului ii sta bine cu buzunarele goale, socialismul de stat i-a tinut pe oamenii de cultura la limita supravietuirii si dependenti de salariul de mizerie – depasit doar in urma ploconirilor oficiale prin ziarele si revistele minciunii institutionalizate. Nici dupa „revolutie“ soarta culturii nu a fost mai buna. in timp ce politicienii au ignorat-o, preocupati de stim noi ce, poporul a abandonat-o cu totul, prea obisnuit cu rolul ei propagandistic si nestiind la ce poate ea folosi in contextul noii libertati dobindite. Cultura nu a fost, in ultimii 50 de ani, pentru romani, ceva asimilat, un bun comun al mintilor si sufletelor noastre, ci doar o preocupare a unor indivizi, „intelectualii“, straini prin origine si meserie de sanatoasa societate multilateral dezvoltata. Si iata ca, in anul de gratie 2006, mintuirea culturii noastre, fie ea mainstream sau underground, a aparut in intruchiparea firmei Gabriel Resources, devenita peste noapte sponsorul generos al festivalurilor de film, teatru sau – de ce nu? – muzica electronica. Artisti din toate domeniile s-au grabit sa incaseze cecurile cu care au fost platiti sa contribuie la imaginea pozitiva pe care campania media facuta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }