MUZICA. in cautarea sincretismului
- 16-11-2006
- Nr. 347
-
Anca FLOREA
- Arte
- 0 Comentarii
Intimplarea a facut ca zilele trecute sa ofere citeva spectacole aparte, derulate sub semnul unui dorit sincretism, catre care cei de azi aspira asemeni anticilor, realizindu-l sau… nu. Spre exemplu, Opera Nationala Bucuresti a prezentat, in premiera absoluta, baletul Casanova, imaginat de Monica Fotescu Uta (balerina stabilita in Germania, debutind acum in calitate de coregraf), inspirat de memoriile celebrului personaj al veacului al XVIII-lea. Libretul propriu a fost brodat pe muzica de Massenet si Mahler, cu o insertie dintr-un cvartet care incearca sa sugereze intilnirea lui Casanova cu Mozart (moment preluat in coregrafia lui Xin Peng Wang – dar ma indoiesc sincer ca publicul a sesizat motivatia acelui dans de epoca…). La conferinta de presa am aflat ca baletul incearca sa prezinte „o alta fateta“ a personajului-prototip, cuceritor galant chiar si la virsta senectutii, dar care, dupa cum a subliniat balerina, a fost un intelectual cu studii de drept si teologie, atras de ocultism si filozofie, rafinat scriitor. Iar excelentul dirijor Tiberiu Soare a mentionat faptul ca monumentala muzica de Mahler va continua sa „curga“ – in imaginatia noastra, desigur – in timpul pauzei, partea a doua a spectacolului preluind-o „din mers“; dar citi dintre cei din sala ar putea […]