Capra si varza MediaPRO
- 23-11-2006
- Nr. 348
-
Mihai FULGER
- Arte
- 1 Comentarii
Se pare ca, in ultimul timp, casa de productie si distributie MediaPRO urmeaza o strategie axata pe doua coordonate: filmele „de autor“ si filmele „de divertisment“; daca primele sint facute, in speta, dintr-un anumit „amor al artei“, ultimele ar avea menirea de a acoperi gaurile produse la buget de cele dintii. in teorie, aceasta tentativa de a impaca si capra, si varza suna bine; in practica insa, lucrurile nu stau la fel. E de la sine inteles ca, pentru a face un film valoros, indiferent de directia aleasa, ai nevoie in primul rind de un cineast inzestrat si profesionist. Or, aici e marea buba: MediaPRO nu stie sa gaseasca omul potrivit pentru proiectul potrivit. in ceea ce priveste filmele „de autor“, ignorarea cineastilor din fruntea „Noului Val“ si investitia in regizori terminati, precum Dan Pita (cu doua premiere – Second Hand si Femeia visurilor – in 2005) sau Ioan Carmazan (Margo) – si am putea-o adauga aici pe Cristina Nichitus, al carei ultim film este doar distribuit de MediaPRO – sint perdante din start. Numitii reprezentanti ai Vechii Garzi nu numai ca fac sali goale, dar isi dovedesc, film dupa film, incapacitatea de a (mai) aduce pe ecrane plot-uri ori […]
… ar fi amor al artei in masura in care bugetul NU AR FI acoperit in parte de CNC!
e aberant ca un trust ca … cel de sus… sa CEARA/SOLICITE bani publici!!!!!