Dan Perjovschi pe macara*
- 30-08-2007
- Nr. 387
-
Sebestyén GYÖRGY SZÉKELY
- Arte
- 0 Comentarii
Daca socotim Muzeul de Arta Moderna din New York ca fiind macaraua lumii artei, atunci putem afirma ca Dan Perjovschi se afla la inaltime. De altfel, afirmatia era adevarata, atunci cind artistul era ridicat de o macara atunci cind desena, timp de aproape doua saptamini, in fata publicului, pe peretii atriului urias al Muzeului. Expozitia Projects 85 a oferit o ocazie deosebita pentru a observa cum se contextualizeaza activitatea lui Dan Perjovschi in acest mediu, in una din cele mai importante institutii ale artei, care, in privinta artei contemporane, are o putere canonizatoare la nivel global. Artistul a desenat in spatiul inalt de 20 de metri o selectie a acelor grafici cu care a devenit cunoscut si popular dupa revolutie, incepind cu aparitiile saptaminale in paginile Revistei 22, a carei identitate vizuala a definit. Aceste ilustratii, care abordeaza aspecte actuale ale societatii le-a transferat, in anii nouazeci de pe hirtie in spatiu. Respectiv, din mass-media in institutiile de arta, unde este foarte bine primit, tocmai pentru aceste lucrari care folosesc spatiul fizic al institutiilor ca suport de desen. De exemplu, in 1999 a acoperit cu desene podeaua Pavilionului Romanesc de la Bienala de la Venetia. La New York, dupa ce […]