Declaratie

  • Recomandă articolul
Este timpul ca scrierea creatoare sa fie recunoscuta ca avind statutul de invatamint artistic. in mod injust, dimensiunea creativa a literaturii, in facultatile romanesti, a fost si este marginalizata sau tolerata, iar scrierea creatoare are un statut academic incert. De aceea, propunerea participantilor la tabara de scriere creatoare Literatura Provocata (Ipotesti, 25-30 septembrie 2007) este ca scrierea creatoare sa fie inclusa in curricula facultatilor de litere, ca posibila filiera de formatie. Activitatea creativa s-ar cuveni sa fie echivalata activitatii de cercetare, la nivel institutional si individual. Nu in ultimul rind, dezvoltarea creativitatii trebuie vazuta si inteleasa ca parte a dezvoltarii personalitatii studentilor. Daca, pe linga profesori (si alte meserii), facultatile de litere ar forma si scriitori, acest lucru nu poate fi decit benefic pentru literatura romana. in multe din universitatile de prestigiu din Europa si America, scriitura creatoare este pe buna dreptate prevazuta in curricula academica. Printr-o asemenea abordare, Romania s-ar integra nu doar politic, economic si social, ci si creativ, in standardele artistice internationale. Semneaza participantii la tabara de scrierea creatoare Literatura Provocata si simpatizantii lor (dar lista ramine deschisa): Viorel Marineasa, Lucian P. Petrescu, Daniel Vighi, Daniela Ratiu, Simona Constantinovici, Alexandru Potcoava, Tudor Cretu, Lavinia Balulescu, Vlad Rites, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }