Evaluare şi evaluatori
- 10-07-2008
- Nr. 431
-
Eleonora ZAMSA
- ÎNVĂŢĂMÎNT
- 0 Comentarii
Recentele discuţii despre subiectele de la bacalaureat, care nu ţin seama de programa şcolară, nu reprezintă altceva decît o acutizare periodică, repetată an de an, a unei maladii cronice de care suferă o instituţie a cărei prestaţie lasă de dorit nu de ieri-alaltăieri. O maladie ale cărei simptome – corupţia şi competenţa discutabilă – îi afectează pe elevi nu numai în momentele cruciale, ci şi în activitatea şcolară cotidiană. Aprobarea cu prea multă (şi dezinteresată?) indulgenţă, de către aceeaşi instituţie, a unor manuale care nu ar fi trebuit să ajungă pe băncile elevilor, combinată cu lipsa de discernămînt a unor profesori care au optat pentru ele, în detrimentul propriilor elevi, i-a determinat pe aceştia să migreze către şcoli cu standarde didactice mai înalte. Urmările sînt cele deja bine cunoscute: în timp ce unele şcoli abia fac faţă afluenţei de elevi, altele sînt în pragul falimentului. Este un dezechilibru care dovedeşte clar funcţionarea slabă a sistemului. Sau, pentru a privi partea plină a paharului, este o dovadă că organismul dă semne de însănătoşire, eliminînd „toxinele“. Dar pentru ca vindecarea să fie deplină, este necesar un tratament radical, ca acela propus de un fost ministru (non-tăricean!): schimbarea întregii echipee de la SNEE, […]