Care este impactul în Germania?
Cîteva întrebări despre „Zilele culturale româneşti în Bazinul Ruhrului“
- 02-10-2008
- Nr. 443
-
Ovidiu ŞIMONCA
- Focus
- 2 Comentarii
Nu doresc să discut valoarea operelor expuse în Germania, cu ocazia „Zilelor culturale româneşti în Bazinul Ruhrului“, manifestare organizată de Asociaţia „Danubium“ şi de ICR. Comunicatul de presă primit de la ANAID Art Gallery, pe care îl publicăm în această pagină, credem că este lămuritor în privinţa celor doi artişti invitaţi să expună în Germania. Ce ne interesează este impactul acestei manifestări intitulate „Zilele culturale româneşti în Bazinul Ruhrului“. Am să citez dintr-un interviu acordat revistei Observator cultural, în ianuarie 2007, de către remarcabilul artist plastic Ioan Iacob, trăitor în Germania, un pictor foarte bine cotat şi apreciat în Europa: „Galeria este un certificat de valoare. Trebuie să te fereşti foarte mult să expui în galerii de mîna a doua, a treia, a patra, a şaptea. Îţi faci foarte rău dacă expui în galerii subcotate. La Düsseldorf trăiesc patru mii de artişti, la Köln sînt patru mii de artişti, iar în fiecare din aceste oraşe sînt 30-40 de galerii serioase“. Primul semn de întrebare pe care ni-l punem este legat de locul unde au expus cei doi artişti români: Westfälischen Landesmuseum für Industriekultur Henrichshütte, Hattingen. Este acest spaţiu bine cotat printre galeriile din Germania? Atrage presă şi public? Din […]
Site-ul nu m-a convins ca doamna Talmann n-a facut o susa.E o susa, recunoasteti domnule Ion M, iar articolul n-a facut decat sa constate dezastrul.Mai intrebati in stanga si-n dreapta, daca tot stiti limba germana, cine a auzit in Germania de marea personalitate Doina Talmann. Iar, apoi, adresati intrebarea si ICR-ului. Si mai puneti o intrebare: de ce doar Cartarescu participa dintre scriitorii romani la acea manifestare? Oare nu s-o fi saturat, sireacu\’, sa tot umble prin lume? Mai are pantofi sau si-i pingeleste pe cei vechi? Trebe\’ sa fie tare greu pentru Cartarescu sa tot spuna \”Prezent!\” cind suna telefonul de la ICR, el avand lucruri muuult mai importante de facut. Da\’ daca lui ii place sa vada lumea pe banii ICR-ului, poci ca sa te opui… Sa ia o pauza, ar fi cel mai indicat pentru domnul Cartarescu.Incercati sa aflati si de ce s-a retras din proiect Liviana Dan, de la Muzeul Brukenthal din Sibiu.Cand pleaca Liviana Dan dintr-un proiect ceva e putred.Este cea mai buna curatoare a Romaniei pe arta contempoana si stie exact cum trebuie facuta o expozitie in strainatate.
Site-ul exista bine mersi de ceva timp. Adresa este
http://www.rumaenische-kulturtage-ruhr.de/
Acolo se pot gasi si cronicile in presa germana.
Deci la capitolul jurnalism trecem:
-lipsa cunostinte minime de limba germana (limba german are litere cu diacritice care se inlocuiesc pe internet cu grupuri de litere de exemplu ä -> ae)
-lipsa deprinderilor de folosire a unui motor de cautare
-lipsa documentare temeinica ( unele din ziarele respective sunt accesibile pe Internet)