TÎNĂR, CAUT POLITICA. O nouă ficţiune de aur
- 21-05-2009
- Nr. 475
-
Mihnea BLIDARIU
- Rubrici
- 1 Comentarii
Au unii, în România, talentul de-a ne face să credem că există contexte şi situaţii care, în fapt, lipsesc cu desăvîrşire. Sîntem bombardaţi cu ştiri şi noutăţi despre lucruri care sînt, la urma urmei, pură ficţiune. Să luăm un exemplu… De puţină vreme, Roşia Montană Gold Corporation (fost Gabriel Resources, fost… Roşia Montană Gold Corporation) a demarat o nouă campanie de imagine, construită de agenţia Leo Burnett şi de Bogdan Naumovici (îl ştiţi, băiatul ăla grăsuţ care comenta în stil neaoş episoadele din Seinfeld). În spotul publicitar al campaniei, se vorbeşte de „noul proiect“ de la Roşia Montană, care „aduce“ statului român 4 miliarde de dolari. Problema spotului este că vorbeşte despre ceva ce nu există: nici vorbă de un „proiect nou“, e acelaşi proiect, respins de instanţele judecătoreşti prin hotă-rîri definitive şi irevocabile; nici vorbă să „aducă“ ceva statului român, dar e adevărat că a adus „ceva“ multor reprezentanţi ai statului roman, din guvernările Năstase, Tăriceanu şi Boc… Nu înţeleg de ce o agenţie respectabilă de publicitate ia parte la o asemenea cacealma, menită doar să-i creeze subalternului domnului Mazăre, domnul Nemirschi, marioneta de la Mediu, o acoperire sub care să poată da undă verde proiectului, aşa cum […]
Am inteles ca este vorba despre o campanie de informare mai mult decat de una publicitara. Intr-adevar mi se pare ok sa se vorbeasca despre toate efectele pe care le-ar avea exploatarea. Despre banii acestia care ar reveni la stat eu una nu stiam. Cred ca conteaza si astia pana la urma, nu? Doar e criza si noi umblam dupa imprumuturi pe la FMI…