Cu o săgeată spre ratare şi cu cealaltă spre succes

  • Recomandă articolul
Dacă facem abstracţie de cele două extensii montate la povestea propriu-zisă, Filmul Morţii şi două specii, cel de-al doilea roman al lui Adrian Schiop – Zero grade kelvin – continuă, reafirmă şi, pe alocuri, complică schemele pe care le ştim deja din pe bune/pe invers. Şi nu e deloc rău că se întîmplă aşa (transplantul de scheme era de aşteptat la un autor care are în mod evident o obsesie pe identitate), din moment ce setting-ul este nou-nouţ (Noua Zeelandă ia locul României postceauşiste), fapt care generează un set întreg de problematici specifice.   Adrian Schiop, Zero grade Kelvin, Editura Polirom, colecţia „Ego. Proză“, Iaşi, 2009, 252 p. Grupurile care se destramă Povestea în sine debutează, la fel ca în pe bune/pe invers, cu o „deplasare“. Departe însă de simpla escapadă la Costineşti, de data aceasta este vorba despre o experienţă cu mult mai semnificativă – cea a emigrării, aventură în care personajul este atras, nu fără efort de convingere, de Nicu Popa. Experimentul, pentru că, deşi poate părea paradoxal, Adrian Schiop rămîne şi în noul roman un fel de bigot al experimentului, dublîndu-şi la fiecare pas prestaţia de protagonist-al-propriei-vieţi cu aceea de reflector avizat, debutează cu un mixaj de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }