De la spectaculos la firesc

Corespondenţă de la Cannes

  • Recomandă articolul
A 63-a ediţie a Festivalului de la Cannes a debutat miercuri seară, cu spectaculosul Robin Hood al lui Ridley Scott, avîndu-i în rolurile principale pe Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow şi William Hurt. Comparat de critici cu Batman Begins al lui Christopher Nolan, filmul ne propune un Robin Hood antiromantic, conformîndu-se astfel tendinţei de modernizare a personajelor literare/cinematografice clasice. Pentru românii participanţi la Festival, primul film de neratat a venit, însă, joi, atunci cînd Marţi, după Crăciun, al patrulea lungmetraj semnat de Radu Muntean, a fost prezentat în cadrul secţiunii competiţionale Un Certain Regard. La proiecţia de seară, din Salle Debussy, au fost prezenţi atît regizorul şi actorii principali (Mimi Brănescu, Mirela Oprişor şi Maria Popistaşu), cît şi o bună parte din echipa tehnică şi de producţie a filmului. Sala a fost plină şi, dacă unii spectatori au cedat în faţa aparentei banalităţi a poveştii de pe ecran, cei care au rezistat au aplaudat entuziast, la final. Marţi, după Crăciun mi se pare cel mai izbutit film de pînă acum al lui Radu Muntean. Scenariul şi dialogurile, semnate – ca de obicei – de regizor împreună cu Alexandru Baciu şi Răzvan Rădulescu, sînt mult peste nivelul producţiilor autohtone, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }