CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN. Cum de coreenii nu pot face filme proaste?

  • Recomandă articolul
Berlin, 9 februarie: Asta-i întrebarea care m-a urmărit sîmbătă, în a treia zi a Berlinalei, mai ales că am avut şansa să pot vedea o veritabilă capodoperă-cult semnată de un cineast sud-coreean cu sclipiri de geniu, Bong Joon-ho (Memories of Murder, The Host, Mother). Şi nu a fost deloc uşor să reuşesc să văd Snowpiercer la Berlin, căci filmul nu a avut decît două proiecţii, la care biletele s-au vîndut cu multe zile în avans şi, normal, sălile s-au umplut pînă la refuz, astfel încît doar o mică parte dintre doritorii posesori de badge-uri, care de obicei nu au probleme cu accesul, au reuşit să pătrundă.   Probabil la vîlva pe care a stîrnit-o filmul a contribuit şi disputa dintre regizor şi distribuitorul american, celebrul Harvey Weinstein. Acesta din urmă a vrut să aducă modificări radicale filmului (să taie vreo 20 de minute, să adauge voice-over etc.), pentru a-l face mai uşor de înţeles de către compatrioţii săi, dar Bong Joon-ho s-a opus categoric, aşa că Snowpiercer nu va avea decît o distribuţie limitată în SUA. Asta în condiţiile în care director’s cut-ul a fost foarte bine primit, de public şi de critică, în Coreea (aproape 10 milioane de bilete […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }