CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN. Ayumi Sakamoto, debut îndrăzneţ, şi alte preferinţe

  • Recomandă articolul
Berlin, 13 februarie: Pe lîngă filmul sud-coreean 10 Minutes, despre care am scris într-o corespondenţă anterioară, cel mai mult din secţiunea „Forum” mi-a plăcut filmul japonez Forma, lungmetrajul de debut al regizoarei Ayumi Sakamoto, un film surprinzător şi inovator. După o secvenţă de deschidere în care corporatista Ayako umblă cu o cutie de carton pe cap, sugerîndu-ne alienarea sa la locul de muncă, povestea începe destul de banal: în drum spre casă, ea dă peste fosta sa colegă/prietenă Yukari, angajată să păzească un şantier de construcţii. Nu s-au mai văzut de vreo zece ani, din liceu. Ayako o invită pe Yukari la tenis şi, din vorbă în vorbă, îi propune să vină să lucreze în firma ei. Yukari acceptă.       Mult timp, Forma pare un film de festival tipic, cu tempo lent şi cadre-secvenţă ce par nesfîrşite. Intră în scenă tatăl workaholic al lui Ayako (mama nu mai trăieşte cu ei) şi logodnicul lui Yukari. Treptat, se întîmplă lucruri tot mai bizare. Erau oare cele două tinere prietene chiar atît de bune în liceu? De ce se comportă Ayako atît de ciudat faţă de Yukari? Şi cine este bărbatul misterios care apare tot mai des pe ecran? De […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }