Berlinala germano-asiatică

  • Recomandă articolul
A 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin (6-16 februarie), care s-a bucurat de o audienţă-record (330.000 de bilete vîndute), a fost dominată de producţiile germane şi asiatice (în special chinezeşti).   Jumătate dintre filmele din selecţia oficială a Berlinalei de anul acesta au fost producţii şi coproducţii germane. Totuşi, ţara-gazdă a intrat în palmaresul principal al ediţiei doar cu două filme. Cel mai important Urs de Argint, Marele Premiul al Juriului (prezidat anul acesta de scenaristul şi producătorul american James Schamus), a fost decernat chiar filmului care a deschis Festivalul, superbul The Grand Budapest Hotel al cineastului american Wes Anderson, o coproducţie britanico-germană filmată la legendarele studiouri Babelsberg din Potsdam, de lîngă Berlin; filmul va fi distribuit şi la noi, aşa că voi reveni asupra lui. Ursul de Argint pentru Cel mai bun scenariu a fost acordat fraţilor Dietrich şi Anna Brüggemann, pentru drama Stations of the Cross (Kreuzweg, coproducţie germano-franceză), regizată de primul. După Germania, ţara cea mai bine reprezentată în Competiţe a fost China, cu trei filme. Cel mai bine primit dintre ele, noir-ul Black Coal, Thin Ice (Bai ri yan huo) al lui Diao Yinan, a reuşit performanţa de a cîştiga atît marele trofeu, Ursul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }