Jocul cu noţiuni gonflabile
- 19-02-2014
- Nr. 711
-
Florin COLONAŞ
- OPINII
- 0 Comentarii
Casa de licitaţii Artmark, care vrea să demonstreze cu orice preţ că este cea mai vivace, are un dinamism al licitaţiilor notabil, atît ca frecvenţă, cît şi ca diversitate. Acum, în plin sezon hibernal, organizează, în perioada 18-20 februarie, o sesiune de licitaţie cu cinci tematici principale şi multe subsidiare. Catalogul, purtînd numărul 118, 119, 120, este la un nivel grafic spectaculos, ceea ce nu-l absolvă de anumite minusuri. Un prim aspect pe care îl semnalez este ambiţia Casei de licitaţii de a inova lexicul românesc, cu acel termen pe care îl propune şi-l cultivă obsedant, de mai mult timp: colecţionism (sic!, p. 76). Acest cuvînt nu apare nici în DEX, nici în dicţionarul de neologisme şi nici măcar în dicţionarul francez-francez Robert. Am mai semnalat în scris acest lucru. Am cerut şi părerea unor lingvişti, de la cel mai înalt nivel, cărora nu le-a venit să creadă o asemenea inovaţie. Sigur, vor spune unii, ce contează un cuvînt? Limba română are un fond lexical bogat şi, în dinamismul ei, este o limbă ce înglobează cuvinte şi expresii noi, dar nu este cazul unor bastarde. Tot de la cuvinte, de la noţiuni, de la precizia utilizării lor intervin şi alte […]