Corespondenţă de la Cannes. Fraţi ceceni care se caută şi un portret al armatei ruseşti

  • Recomandă articolul
Am vizionat un film despre care un coleg a declarat la conferinţa de presă: „în sfîrşit, un film curajos şi important“.  Este vorba de noul lungmetraj The Search al regizorului francez Michel Hazanavicius, care, anterior, cu Artistul, a avut un imens succes la Cannes, în 2011. În unul dintre roluri o reîntîlnim pe actriţa franceză de origine argentiniană Bérénice Bejo, care, anul trecut, la Cannes, primea Premiul pentru cea mai bună interpretare feminină. Într-adevăr, The Search, este un film curajos. Sîntem în anul 1999, Federaţia Rusă se află în razboi cu Cecenia. Intervenţia armatei ruse şi invadarea Ceceniei, în aşa-numitul al doilea razboi cecen, aduce în actualitate comportarea armatei ruseşti, după ocuparea peninsulei Crimeea. Regizorului îi reuşeşte un amănunţit portret al armatei ruseşti, asistăm la decăderea psihică, la transformarea unui tînăr student într-o brută, un robot de luptă, care maltratează populaţia cecenă. Întrebaţi la conferinţa de presă dacă este un film politic, daca există o paralelă cu situaţia actuală din Ucrania şi care ar fi mesajul referitor la modul de acţiune al armatei ruseşti, echipa filmului a fost foarte atentă de a nu se implica politic. Cu toate acestea, filmul aduce în atenţie istoria unei tinere cecene şi a fratelui […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }