Identitatea la Tîrgu-Mureș
- 05-06-2015
- Nr. 775
-
Mircea Sorin RUSU
- Arte
- 1 Comentarii
Tîrgu-Mureş este, în mod clar, un oraş care, pornind de la conflictele care l-au măcinat în trecut, încearcă (da, în acest moment doar încearcă) să-şi pună întrebări, şi o face în diverse feluri. De ceva vreme deja, ele se materializează în spectacole care-şi doresc să acopere felurite aspecte ale multifaţetatului, deşi aparent extrem de banalului, şi cu atît mai fiorosului conflict interetnic. Astfel de conflicte există peste tot, de unde şi pericolul banalizării lor, dar, pe de altă parte, depinde de părţile implicate să-şi dorească să le înţeleagă şi să facă eforturi – cîteodată supraomeneşti – să le rezolve. Paşnic, evident. De aceea, cel puţin aici, la Tîrgu-Mureş, încă sîntem în faza întrebărilor nu fără răspuns, ci cu răspunsuri cu posibilităţi multiple. După 20/20 al Gianinei Cărbunariu (de spre conflictele din martie ’90) şi Double Bind al Alinei Nelega şi Réka Kincses (despre Tîrgu-Mureşul prezentului), putem aduce în discuţie şi Ţara Zînelor/Tűndérország, scris de George Ştefan şi regizat de Andi Gherghe. Spectacolul face parte din proiectul numit „Dialog intercultural prin prisma teatrului contemporan“, iniţiat de Yorick Studio din Tîrgu-Mureş, un proiect demarat în urmă cu mai mulţi ani şi din care, pe lîngă 20/20, mai fac parte producţiile […]
cum adica Targu Muresu, un oras care incearca sa-si puna intrebari si o face in diverse feluri?
asta cu *subiectul colectiv* care intreaba si tot el da raspunsul ma da peste cap…nu inteleg nimic…