Pe cînd Maxy se numea Mişu Weinberg

  • Recomandă articolul
În ultima zi a campaniei oficiale de strîngere a celor şase milioane de euro pentru Cuminţenia Pămîntului, la Digi 24 s-a difuzat un documentar de o oră privind istoria acestei afaceri. Publicaţia Observator cultural s-a ocupat în mai multe rînduri, acordînd un spaţiu generos atît subiectului controversat al repunerii în posesie, cît şi preţului de achiziţie. De data aceasta, vom puncta un element eronat, care apare în documentarul de la Digi 24, nu o singură dată, ci de vreo patru-cinci ori. Documentarul, bine alcătuit, a fost realizat de Elena Vijulie. Realizatoarea a preluat unele ima­­gini în care textul vorbeşte despre implicarea directorului de atunci al Muzeului de Artă al României, pictorul M.H. Maxy, în problema Cuminţeniei Pămîntului, avansîndu-se ideea că Maxy le-ar fi „confiscat“ proprietarilor lucrarea lui Brâncuşi. Numai că imaginea personajului care stă în fotoliu, cu pipa în gură, nu-l înfăţişează pe Maxy, ci este cea a colecţionarului Moise Mişu Weinberg! Dacă această ima­gine nu ar fi dată cu repetir, ar fi putut fi catalogată o nevinovată scăpare. Dar? Nu este întîmplătoare această eroare, dacă ne gîndim că, în urmă cu cîţiva ani, într-o cuprinzătoare expoziţie la MNAR despre pictorii evrei români şi Holocaustul, apărea chiar în prima sală […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.