Highlighturi subiective
- 04-11-2016
- Nr. 847
-
Silvia DUMITRACHE
- Actualitate
- 0 Comentarii
Fresca, în coregrafia lui Angelin Preljocaj, Compania Ballet Preljocaj, Franţa, coproducție Grand Théâtre de Provence, Théâtre National de Chaillot, Théâtre de la Ville-Paris, Scène Nationale d’Albi, Belgrade Dance Festival (Serbia), National Taichung Theater (Taïwan). Adaptare după basmul chinezesc Painting on the Wall, din secolul al XIII-lea, despre iubirea unui tînăr pentru o femeie pictată în frescă, spectacolul explorează relația dintre realitate și fantezie, coregraful considerînd că este o temă extrem de actuală, care se adresează mai ales tinerilor, segmentul cel mai predispus fascinației exercitate de posibilitățile infinite ale virtualului. Un spectacol de dans ca o serie de tablouri în mișcare, care prind viață, la început domol, apoi frenetic, pentru ca, în sfîrșit, să încremenească în nemișcarea lor misterioasă. Punctul orb de de Yannis Mavritsakis, în regia lui Radu Afrim, Teatrul „Toma Caragiu“, Ploieşti, prezintă o lume pestriță, colorată, la limita dintre realitate și oniric. „Punctul orb“ este locul – metaforic și concret, căci așa se numește și barul în care se intersectează destinele personajelor – în care, paradoxal, firele nevăzute ce îi leagă pe toți antieroii lui Afrim, într-o schemă aproape matematică, devin clare. Oameni obișnuiți, regia Gianina Cărbunariu, Teatrul Naţional „Radu Stanca“, Sibiu – un spectacol dureros de actual, […]