La Chișinău, între ethno-jazz și folclor imaginar
- 06-10-2017
- Nr. 892
-
Vladimir BULAT
- Arte
- 0 Comentarii
Însuflețit cu 16 ani în urmă de către muzicianul virtuoz Anatol Ștefăneț, acest festival s‑a desfășurat de-a lungul anilor, fără întrerupere, în capitala Republicii Moldova, la Chișinău, adunînd nume emergente sau deja consacrate ale muzicii contemporane. Cu precădere, din sfera foarte laxă a jazzului. Este un moment care coincide cu perioada culesului de struguri, este chiar episodul care pune Chișinăul pe harta jazzului universal. Desfășurat pe parcursul a trei sau patru zile, dincolo de recitalurile propriu-zise, Festivalul acesta are de comunicat și un mesaj social-educativ, care se extinde sub formă de workshopuri și discuții despre muzică în diverse localități mari ale Moldovei: Bălți, Cahul, Tiraspol, Tighina etc. Anul acesta, Festivalul a debutat în forță cu recitalul noii formule muzicale conduse de Anatol Ștefăneț, cu proiectul Folk Reverse, căruia i-a premers lansarea discului omonim, în primăvara lui 2017. Alături de fantasticul și inepuizabilul violonist Anatol Ștefăneț, a urcat pe scenă bateristul Oleg Baltaga – membru al grupului TRIgon din era „albumelor de aur“ a acestei formații de ethno-jazz: Nunta moldovenească în ritmuri jazz (1994), Oglinda (1998) și Free-Gone (2000). A urmat o lungă pauză discografică atît pentru grupul TRIgon, cît și în colaborarea lui Ștefăneț cu Oleg Baltaga, ei reunindu‑se în […]