0% publicitate, 50% senzaţional

  • Recomandă articolul
Din 2009, televiziunea publică franceză (France 2 şi France 3, posturi cu ediţii regionale) va fi obligată să renunţe treptat la publicitate. De curînd, conform unei legi adoptate de Senatul României, posturile de televiziune şi radio româneşti vor trebui să respecte obligaţia conform căreia ponderea ştirilor cu teme negative să nu o depăşească pe cea a ştirilor pozitive. În primul caz, e vorba de o iniţiativă a preşedintelui liberal Sarkozy, în celălalt, de o propunere a doi senatori în opoziţie vădită cu actualul preşedinte al României, o lege votată însă în unanimitate de Camera superioară. În ambele situaţii, o decizie care stîrneşte polemici şi proteste vehemente, dar care pare să răspundă unui deziderat al publicului larg: disocierea televiziunii publice de publicitatea comercială, în Franţa, respectiv revenirea la o oarecare „normalitate“ a posturilor de televiziune şi de radio, în România.   În numele binelui public   Similarităţile merg chiar şi mai departe. Dacă în Franţa îngrijorările vin din suspiciunea că puterea publică nu va putea compensa pierderile de venit pe care le aduce în prezent publicitatea, de ordinul a minimum 600 milioane de euro anual (şi care vor deveni o mană pentru posturile private), pentru cele două posturi amintite, ceea ce […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }