3 x Mozart

  • Recomandă articolul
Datorita agresivitatii a ceea ce numim advertising, promo, publicitate, reclama – cu un termen mai putin pretentios – unele nume de muzicieni-interpreti ajung sa fie foarte cunoscute. Admirate. Populare. „indragite“, ca sa folosim cuvintul la moda cindva. Star-sistem-ul face ravagii si in muzica „serioasa“, nu doar in cea de entertainment. Uneori, o reala valoare muzicala devine vedeta internationala, celebritate mondiala, alteori, muzicieni mai putin dotati reusesc sa patrunda in acest grup de succes. Si ceilalti? Ceilalti isi vad de meseria lor, viata muzicala si extramuzicala se deruleaza de la sine, traite pe cont propriu, fiecare incercind sa-si gaseasca locul lui pe scara notorietatii. Sau a protectorului, de atitea ori anonim. Am lungit aceste vagi consideratii neartistice pentru a releva locul si rolul, extrem de important, al muzicienilor buni si foarte buni, dar care nu ajung sa intre in elita internationala. Muzicieni cu certe calitati artistice, interpreti sau dirijori care, la fiecare aparitie, confirma buna clasa valorica in care se situeaza, fara sa aiba sali pline si sa aduca publicul in stari exaltate. Am avut un exemplu, mai saptaminile trecute, in dirijorul Misha Katz. Care face sali pline si reuseste sa exalte publicul pina la transa. Fara sa fie neaparat si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }