A Factory: actualitatea lui Andy Warhol (I)

  • Recomandă articolul
Eveniment al anului la Bruxelles si New York, retrospectiva Andy Warhol: A Factory, ultima si cea mai importata a acestui sfirsit de secol, pune pe acelasi plan toate aspectele unei adevarate opere multimedia. Pictura, publicitate, serigrafie, film experimental, clip, text sint fatete ale unei personalitati artistice proteiforme. Opera este dominata de o perceptie lucida si premonitorie a puterii de fascinatie generate de imagine, intr-o societate postindustriala al carei idol este schimbul de marfuri si de simulacre. Pub, pop, rock si mecanizare seriala Daca prezentarea de la Bruxelles a pus in evidenta orientarea plastica, dorita de comisarul expozitiei Germano Celant, la New York, Piet Coessens, directorul Societatii de Expozitii si responsabil al acestui eveniment (desfasurat simultan la MOMA – Museum of Modern Art si Guggenheim) a tinut, la incheierea manifestarii, sa accentueze dimensiunea seriala si publicitara a operei prin adjonctiunea unor piese suplimentare. Inca de la debutul sau in publicitate si pina la sfirsitul vietii, Warhol nu a incetat sa utilizeze tehnici mecanice de reproducere a imaginii, de la imaginile obtinute prin colorarea semiindustriala a unui contur dat sau cele obtinute prin serigrafie, utilizata inca din 1962, pina la tehnicile complexe de „stampilare“ pe care le exploateaza dupa 1965. Utilizarea procedeelor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }