Alternative in cultura teatrala

  • Recomandă articolul
Dupa cum ii spune si subtitlul, „alternative in cultura teatrala“, revista trimestriala ultimaT incearca sa mearga pe alte cai decit pe cele batatorite de discursul plingacios, conservator, cu orizonturi inchise si orientat doar spre scena si culise al altor reviste de teatru din tara. Micul grup de la ultimaT, aflam din primele pagini, „s-a lasat compus printr-o alchimie stranie de succesive incercari, egale cu tot atitea discursuri pre-ultimative: Canava-Odeon, aparuta intre 1991 si 1994 ca «un jurnal» al experientelor teatrale din institutia bucuresteana; Directia 9, alcatuita de grupul omonim de studenti clujeni in ’92-’93; si, fireste, cele sase numere ale Postsceniumului de la Tirgu Mures, supliment teatral al revistei Vatra“. La sectiunea Teatru si societate, Eugenia Anca Rotescu realizeaza intr-un Referat de necesitate cu anexe pentru infiintarea unui teatru de text nou o analiza a ultimelor patru stagiuni, urmarind ponderea pe care o are in repertoriul teatrelor din tara dramaturgia contemporana. Concluzia, sustinuta de statistici care se intind pe mai multe pagini, este ca „dramaturgia contemporana ramine in teatrul romanesc sub 20% din totalul spectacolelor“, in conditiile in care, in Germania, Franta sau Anglia, ea depaseste 50% din totalul montarilor fiecarei stagiuni. La aceeasi sectiune, Victor Scoradet pleaca de la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }